תביעת דיבה במיליון שקל נגד מנהל רמ"י: "שלח תגובות שקריות ופוגעניות"

[ad_1]

בעלי החברות מעוז דניאל של פיני מלכה ואוולון מיזמי נדל"ן של אורן אשר, הגישו לאחרונה (11.8) תביעת לשון הרע בהיקף של מיליון שקל נגד רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון מנהל הרשות, ואורטל צבר דוברת הרשות.

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

הטענה העיקרית שעולה מהתביעה היא כי רמ"י שיקרו ביודעין לעיתונאים בכך שטענו כי היזמים פעלו שלא כדין בחוף פלמחים. לפי החברות התגובות השקריות נועדו להשפיל ולבזות אותם, תוך הסתת הציבור נגדם ופגיעה במוניטין שצברו במשך שנים.

 


עדיאל שמרון מנהל רשות מקרקעי ישראל צילום: אוראל כהן

 

פניית הכתבים לרמ"י נעשתה בעקבות סגירת חלק מהחוף בפלמחים שיועד לפני קרוב לשני עשורים להקמת כפר נופש.
על הסגירה אחראים היזמים הטוענים כי הקרקע עדיין ברשותם, כספי ההשקעה שלהם לא הושבו להם והם גם אחראים על כל נזק שיגרם לרכוש או לאדם בשטח, ולכן סגרו אותו לרכבים. כאמור, לפי היזמים, אף שהחוזה של שתי החברות לא בוטל מעולם והם זכו במכרז כדין, ברמ"י מסרו לעיתונאים כי ליזמים אין זכויות על הקרקע שהם מכרו להם.

 

בנוגע למנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, טוענים התובעים בתביעה באמצעות עורכת דינם, הלה פלג ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות", כי שמרון הגיב כפי שהגיב למרות שידע כי ההחזקה בשטח מצויה במחלוקת משפטית שטרם הוכרעה. שמרון ידע כי רמ"י מעולם לא ביטלה את חוזה הפיתוח של התובעות וידע שרמ"י מעולם לא נקטה בהליך משפטי נגד התובעות.

 


 

עוד נכתב בתביעה כי בשנת 2004 זכו החברות במכרז של רמ"י להקמת כפר נופש בפלמחים ושילמו על הקרקע כ-8 מיליון שקל. לטענתם, לאחר ששילמו את התמורה והמיסים, הם קיבלו את החזקה בשטח ופעלו להכשרתו תוך השקעת משאבים רבים בעידודם של גורמים בממשלה.

 


פיני מלכה יזם כפר הנופש ליד חוף פלמחים צילום: צביקה טישלר

 

אלא שכעבור כמה שנים, בעקבות מחאה ציבורית ולטענתם גם ביוזמתו של השר גלעד ארדן שפעל להפר את ההסכמים ולפעול לשינוי הייעוד של הקרקע שרכשו החברות. עוד הם טוענים, כי לאורך 17 שנה של משפטים שבהם נגרמו ליזמים הפסדים אדירים ועוגמת נפש, ברמ"י התחמקו שוב ושוב מהצעות פשרה שגובשו, בין היתר על ידי השופט מני מזוז שכיהן כמגשר.

 


בנוסף אמרו היזמים, "החלטנו לשים קץ לשיאים של התעמרות והשמצה משולחי רסן ממי שגייסו אותנו לפרוייקט בשעת משבר למדינה, מכרו לנו את הקרקע, דירבנו אותנו לפתח אותה והפרו את ההסכמים שלא כדין. כל חטאינו היה שנענינו לקריאתו של שר האוצר דאז, בנימין נתניהו "להיכנס מתחת לאלונקה'. אנו מציעים היום ליזמים לקחת בחשבון את חוסר הוודאות שבהתקשרויות עם גורמי המדינה ובהתנהלותה כפוית הטובה".

 

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "קיבלנו את התביעה ונגיב לנטען בה בבית המשפט. מדובר בניסיון להפחדה בוטה, שכל מטרתו להלך אימים על פקידי ציבור ולגרום להם להסכים לשלם ליזמים מתוך הקופה הציבורית עשרות מיליונים ללא הצדקה. בעלי החברות מודעים היטב לכך שהזכויות שהוקצו להם בחוף פלמחים למטרה מוגדרת שלא מומשה על ידם, פקעו לפני שנים ומאז מתנהל למולם משא ומתן בסוגיית היקף הפיצוי המגיע להם. משא ומתן זה לא צלח לאור הפערים העצומים בין עמדות הצדדים ולמול הפיצוי ששולם ליזמים אחרים בנסיבות דומות".

[ad_2]
קישור לכתבת המקור

אולי יעניין אותך...

אושרה תוכנית קבוצת ביג לבניית 5 מגדלי תעסוקה במקום מפעל קניאל בפ"ת

[ad_1] הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, בראשות שירה ברנד, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *