איסתא רכשה קרקעות למרכזים לוגיסיטיים בכ-300 מיליון שקל

[ad_1]

תחום המרכזים הלוגיסטיים תופס תאוצה ומושך אליו את יזמי הנדל"ן. חברת התיירות איסתא ליינס, אשר במשך שנים מחזיקה במקביל לפעילות התיירות גם בפעילות נדל"ן, זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל, יחד עם שותפים, לחכירה ל-98 שנים של ארבעה מגרשים באזור תעשייה יואב, בסכום כולל של כ-288 מיליון שקל.

 



איסתא זכתה במכרז בשותפות עם חברה בבעלות נדב בלילה (30%), שותף של החברה בפעילויות נוספות בתחום הלוגיסטיקה. החברה בבעלות בלילה זכתה לאחרונה בארבעה מתחמים נוספים באיזור התעשיה תימורים, ואיסתא בוחנת את האפשרות להצטרף כשותפה ב-70% גם ברכישת מתחמים אלה.

 

קראו עוד בכלכליסט:

 


צילום: אביגיל עוזי

 



מספר ההצעות של יזמים שהתמודדו מול איסתא במכרזים הנוכחיים רק מבהירים כמה שוק הנדל"ן צמא לאפיקי השקעה שנחשבים בימים אלה ליציבים, זאת בניגוד לתחום המשרדים שלגביו יש כרגע חוסר ודאות, ותחום המגורים שבו אין כרגע היצע קרקעות משמעותי.

 

עלות הקרקע היקרה ביותר שבה זכתה איסתא עומדת על 112 מיליון שקל – 40 דונם עבורם הוגשו 10 הצעות. עבור קרקע נוספת בשטח של 24 דונם שילמה איסתא 68 מיליון שקל לאחר שגברה על 24 מציעים; עבור קרקע בשטח של 22 דונם הוגשו 7 הצעות ואיסתא זכתה בה במחיר של 54 מיליון שקל; והקרקע הרביעית המשתרעת על 21 דונם נרכשה ב-54 מיליון שקל לאחר שהוגשו עבורה 14 הצעות. אזור התעשיה יואב סמוך לקריית מלאכי, ולצירים וצמתים מרכזיים כגון: צומת ראם, כביש 40, כביש 3, כביש 6, כביש 7 ותחנת הרכבת קריית מלאכי-יואב, ובקרבה לנמל אשדוד.

 



באחד המגרשים בהם זכתה החברה שותפה חברת אוריין, חברה ציבורית ומחברות השילוח הגדולות בישראל, אשר תחזיק 50% מהמגרש ותשכור את מבנה הלוגיסטיקה שיוקמו לתקופה של 15 שנים (עם אופציה להארכתו ל-10 שנים נוספות) בתמורה לדמי שכירות שישקפו תשואה של 8% מסך העלות הכוללת של המרלו"ג. כמו כן הודיעה החברה כי לאוריין ניתנה זכות להצטרף לרכישת מגרש נוסף על פי אותם תנאי שכירות ושיתוף.

 



כמו חברות אחרות, גם איסתא מצהירה כי היא מצפה שתחום זה יהווה מנוע צמיחה מרכזי ליצירת תזרים מזומנים מהותי ויציב. דברים ברוח דומה אמר בעקבות הזכיה במכרזים שמעון סיבוני, מנכ"ל איסתא נכסים: "בשנים האחרונות יש שינוי מהותי בהתנהגות צרכנים והאצה של המעבר לרכישת מוצרים באינטרנט, מגמה אשר אף התחזקה מאוד לאחרונה לאור התפרצות הקורונה. במקביל, עלויות הייצור בישראל ממשיכות לעלות, הצריכה וקצב גידול האוכלוסייה מטפסים ומנגד עלתה נגישות של חברות וארגונים בישראל לסחר בינלאומי, עם פתיחתם הצפויה של הנמל השני באשדוד ונמל נוסף בחיפה, זאת תוך ירידה במחירי ההובלה הימית התומכים בייבוא וייצוא של מוצרים. לאור המגמות המרכזיות האלו, ישנה דרישה גוברת והולכת לשטחים לוגיסטיים, הסמוכים לצירי התנועה המרכזיים ונמלי הים".

 




לאיסתא נכסים 16 בתי מלון בארץ ובעולם (פעילים ובהקמה) ופעילות בתחום המשרדים והמגורים, ביניהם חמישה פרויקטים של "מחיר למשתכן". בנוסף איסתא מסיימת כיום הקמה של שני מרכזים לוגיסטיים בבית חלקיה (בחיבור בין צירי התנועה 3 ו-6), בהיקף של 35 אלף מ"ר עבור החברות אוריין ולוגיסטיקר בהסכמי שכירות ארוכי טווח המייצרים הכנסת שכירות שנתית בהיקף כולל של כ-13 מיליון שקל.

  

[ad_2]
קישור לכתבת המקור

אולי יעניין אותך...

אושרה תוכנית קבוצת ביג לבניית 5 מגדלי תעסוקה במקום מפעל קניאל בפ"ת

[ad_1] הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, בראשות שירה ברנד, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *