אושרה תוכנית קבוצת ביג לבניית 5 מגדלי תעסוקה במקום מפעל קניאל בפ"ת

[ad_1]

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, בראשות שירה ברנד, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית שיזמה קבוצת ביג להקמת פרויקט תעסוקה ומסחר על קרקעות מפעל יצור הפחיות הישן 'קניאל', באזור התעשיה קרית אריה בפתח תקווה.

 

 

קראו עוד בכלכליסט:


 

מדובר בחטיבת קרקע בשטח 63 דונם, בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-משה דיין, הגובל מדרום בתחנת הרכבת הקלה של הקו האדום לאורך ציר ז'בוטינסקי, כאשר במתחם עצמו מתוכננת תחנת מטרו תת-קרקעית, כחלק מהתוואי המתוכנן לאורך רחוב משה דיין ובמפגש עם רחוב גיסין.

 

על פי התוכנית, שהופקדה להתנגדויות הציבור, במקום המפעל הישן, יוקמו 5 מגדלי תעסוקה בני 40 קומות, ושטחי מסחר בקומות הפונות לחזית הרחוב. בסך הכל כוללת התוכנית 250 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר עיקריים, וחניון תת קרקעי. בהקשר זה יש לציין כי הוועדה קבעה כי לאור מיקומה המרכזי של התוכנית נקבע בה תקן חניה מינימלי ואף יתאפשר הסבת 50% משטחי החנייה התת-קרקעיים לשימושים אחרים, על מנת לעודד שימוש במערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן).

 

 


הדמיה של המתחם שיוקם במקום מפעל קניאל בפ"ת

 

התוכנית אושרה לפני עשור בוועדה המקומית לתכנון ובנייה פתח תקווה, וכללה שני מגדלים בני 24 קומות ועוד 5 בנינים בני 6-8 קומות, אך זו לא קודמה לבסוף בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, בשל הכנת תוכנית מתאר חדשה לאזור התעשייה קרית אריה, אשר מעצימה את זכויות הבנייה בו במטרה להפכו לאזור תעסוקה מטרופוליני. תוכנית זו, שהגדילה את זכויות הבנייה באזור התעשייה, אושרה על ידי הוועדה המחוזית מרכז במאי 2020 ועל בסיס עקרונות התכנון שנקבעו בה, קודמה התוכנית על ידי קבוצת "ביג" שכעת הוחלט להפקידה.

 

במקביל לקידום והפקדת התוכנית, הגישה קבוצת ביג באמצעות עו"ד אבי פורטן ממשרד אגמון רוזנברג הכהן, התנגדות לוועדה לתשתיות לאומית, בשל הפקעה של חלק מהקרקע, לטובת סלילת קו המטרו 3M . בשטח שהופקע, תוכננה דרך גישה לפרויקט בתוכנית המקורית. במסגרת הסכמות אליה הגיעה קבוצת "ביג" עם חברת נת"ע, הוחלט כי דרך הגישה לפרויקט תוקם מעל תחנת המטרו שתשולב בפרויקט. בהתנגדות שהוגשה בהסכמה עם נת"ע, מבקשת "ביג" להסדיר את השינוי בתוכנית.

 


יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד: "מדובר בתוכנית ראשונה המממשת את תוכנית המתאר המטרופוליטנית. התוכנית מציעה מגוון רחב של עירוב שימושים ומחזקת את המרחב העירוני, תוך ניצול יעיל של מערך התחבורה הציבורית הקיים והמתוכן במקום. בנוסף התוכנית תורמת לאיזון הכלכלי של העיר, בה מאושרות ומתוכננות אלפי יחידות דיור לבנייה".

 

מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן, הוסיף: "התוכנית מיישמת את מדיניות הוועדה המחוזית ומינהל התכנון להעצמת השימושים לאורך צירי רק"ל ותחנות המטרו תוך תכנון קישוריות ואיכות תכנונית למרחב הקרוב והסובב את תחנות הסעת ההמונים".

 

  

[ad_2]
קישור לכתבת המקור

אולי יעניין אותך...

דיירי הדיור הציבורי יחזרו לדירה קטנה יותר

[ad_1] פינוי־בינוי בדיור הציבורי לא יגדיל את שטח הדירות המקוריות, ואף יקטין אותו בהתאם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *